План роботи з попередження булінгу та насильства в шкільному середовищі

 «Затверджено»

  Директор ЗОШ І-ІІІ ст. №21

  м. Житомира

  _____________ С.О.Ремінець

План заходів

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №21 м. Житомира,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

у 2021-2022 навчальному році

з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ

Первинна профілактика

1.

Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII

Вересень

ЗДВР

2.

Довести до відома працівників школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень

ЗДВР

3.

Довести до відома учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень

Класоводи,

Класні керівники

4.

Довести до відома батьків учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень

ЗДВР

5.

Забезпечити на веб-сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів:

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. План заходів  щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2019/2020 навчальний рік

3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Упродовж навчального року

Філоненко Л.П.

Грищук Т.Г.

6.

Забезпечення інформацією сайта школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 – VIII та покласних стендів за тематикою «У нас тільки ТАК!»

Упродовж навчального року

Філоненко Л.П.

Грищук Т.Г.

7.

Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічних приміщеннях

Упродовж навчального року

Яремчук Л.І.

8.

Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування)

 

Упродовж навчального року

Яремчук Л.І.

Філоненко Л.П.

Грищук Т.Г.

9.

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директорі

Упродовж навчального року

Яремчук Л.І.

10.

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на батьківських зборах

Упродовж навчального року

Класоводи, класні керівники

11.

Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення

Упродовж навчального року

Яремчук Л.І.

Філоненко Л.П.

Грищук Т.Г.

12.

Залучати педагогічних працівників школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) у школі

Упродовж навчального року

Яремчук Л.І.

Філоненко Л.П.

Грищук Т.Г.

Діагностичний етап

13.

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

Упродовж навчального року

Грищук Т.Г.

14.

Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику»

Упродовж навчального року

Грищук Т.Г

Філоненко Л.П

15.

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

– спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

– опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

– психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

– соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

– визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Упродовж навчального року

Грищук Т.Г

Філоненко Л.П.

16.

Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності

2 рази на рік

Адміністрація,

колектив школи, батьки, учні

ПРОСВІТНИЦЬКИЙ  НАПРЯМ

Інформаційно-профілактичні заходи

17.

Тренінги для учнів 7-8 класів «Як не стати учасником булінгу»

Листопад

Психологічна служба

18.

Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити»

Березень

 

Гринчук М.І.

19.

Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS»)

Упродовж навчального року

Класоводи, класні керівники

21.

Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг»

Упродовж навчального року

Класоводи, класні керівники

22.

Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

Листопад

Грищук Т.Г.

23.

Робота консультпункту «Скринька довіри»

Упродовж навчального року

Психологічна служба

 

24.

Години спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»

Упродовж навчального року

Філоненко Л.П

25.

Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації»

Упродовж навчального року

Грищук Т.Г.

26.

Співпраця із представниками  міської соціальної служби. Залучення фахівців служби до вирішення конфліктних ситуацій, участі у круглих столах

Упродовж навчального року

Філоненко Л.П

27.

Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування

Упродовж навчального року

Філоненко Л.П. Вчителі інформатики

28.

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»

Листопад

Гринчук М.І.

29.

Квест «Безпечний простір»

Березень

 

Психологічна служба

Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу

30.

Практичне заняття «Школа спілкування»

Жовтень

Грищук Т.Г.

31.

Година спілкування «Неагресивне наполягання на своєму»

Листопад

Грищук Т.Г.

33.

Година спілкування «Кібербулінг»

Грудень

Грищук Т.Г.

34.

Година спілкування «Я і мої взаємовідносини з оточуючими»

Січень

Грищук Т.Г.

35.

Бесіда «Конфлікт та його наслідки»

Лютий

Грищук Т.Г.

36.

Розвивальне заняття «Я та інші»

Березень

Грищук Т.Г.

37.

Тренінг «Безпечний інтернет»

Квітень

Грищук Т.Г.

38.

Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів»

Травень

Грищук Т.Г.

Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу

39.

Розробка рекомендацій для учнів щодо уникнення булінгу (на сайт школи)

Вересень

Філоненко Л.П.

40.

Батьківський всеобуч «Як припинити цькування дитини у школі та допомогти їй » (на сайт школи)

Жовтень

Філоненко Л.П.

41.

Заняття з елементами тренінгу для учнів на тему

«Профілактика булінгу в учнівському середовищі» для учнів

Грудень

Філоненко Л.П.

42.

Тренінг для вчителів: «Що таке булінг? Профілактика булінгу в учнівському середовищі »

Січень

Філоненко Л.П.

43.

Складання пам’ятки «Безпечне користування мережею Інтернет: поради для дітей» (на сайт школи)

Лютий

Філоненко Л.П.

44.

Заняття з елементами тренінгу
«Попередження конфліктів у соціальних мережах» для учнів

Березень

Філоненко Л.П.

Вторинна профілактика

45.

Розгляд заяв про випадки булінгу

За заявою

ЗДВР

46.

Сеанси медіації (примирення) та кола порозуміння

За потребою

Грищук Т.Г.

 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *