План роботи з попередження булінгу та насильства в шкільному середовищі
«Затверджено»
Директор ЗОШ І-ІІІ ст. №21
м. Житомира
_____________ С.О.Ремінець
План заходів
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №21 м. Житомира,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
у 2021-2022 навчальному році
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
|
УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ |
||||
Первинна профілактика |
||||
1. |
Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII |
Вересень |
ЗДВР |
|
2. |
Довести до відома працівників школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень |
ЗДВР |
|
3. |
Довести до відома учнів школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень |
Класоводи, Класні керівники |
|
4. |
Довести до відома батьків учнів школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень |
ЗДВР |
|
5. |
Забезпечити на веб-сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2019/2020 навчальний рік 3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування); 4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Упродовж навчального року |
Філоненко Л.П. Грищук Т.Г. |
|
6. |
Забезпечення інформацією сайта школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 – VIII та покласних стендів за тематикою «У нас тільки ТАК!» |
Упродовж навчального року |
Філоненко Л.П. Грищук Т.Г. |
|
7. |
Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічних приміщеннях |
Упродовж навчального року |
Яремчук Л.І. |
|
8. |
Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування)
|
Упродовж навчального року |
Яремчук Л.І. Філоненко Л.П. Грищук Т.Г. |
|
9. |
Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директорі |
Упродовж навчального року |
Яремчук Л.І. |
|
10. |
Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на батьківських зборах |
Упродовж навчального року |
Класоводи, класні керівники |
|
11. |
Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення |
Упродовж навчального року |
Яремчук Л.І. Філоненко Л.П. Грищук Т.Г. |
|
12. |
Залучати педагогічних працівників школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) у школі |
Упродовж навчального року |
Яремчук Л.І. Філоненко Л.П. Грищук Т.Г. |
|
Діагностичний етап |
||||
13. |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
Упродовж навчального року |
Грищук Т.Г. |
|
14. |
Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику» |
Упродовж навчального року |
Грищук Т.Г Філоненко Л.П |
|
15. |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Упродовж навчального року |
Грищук Т.Г Філоненко Л.П. |
|
16. |
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності |
2 рази на рік |
Адміністрація, колектив школи, батьки, учні |
|
ПРОСВІТНИЦЬКИЙ НАПРЯМ |
||||
Інформаційно-профілактичні заходи |
||||
17. |
Тренінги для учнів 7-8 класів «Як не стати учасником булінгу» |
Листопад |
Психологічна служба |
|
18. |
Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити» |
Березень
|
Гринчук М.І. |
|
19. |
Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») |
Упродовж навчального року |
Класоводи, класні керівники |
|
21. |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
Упродовж навчального року |
Класоводи, класні керівники |
|
22. |
Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Листопад |
Грищук Т.Г. |
|
23. |
Робота консультпункту «Скринька довіри» |
Упродовж навчального року |
Психологічна служба
|
|
24. |
Години спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
Упродовж навчального року |
Філоненко Л.П |
|
25. |
Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» |
Упродовж навчального року |
Грищук Т.Г. |
|
26. |
Співпраця із представниками міської соціальної служби. Залучення фахівців служби до вирішення конфліктних ситуацій, участі у круглих столах |
Упродовж навчального року |
Філоненко Л.П |
|
27. |
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування |
Упродовж навчального року |
Філоненко Л.П. Вчителі інформатики |
|
28. |
Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» |
Листопад |
Гринчук М.І. |
|
29. |
Квест «Безпечний простір» |
Березень
|
Психологічна служба |
|
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу |
||||
30. |
Практичне заняття «Школа спілкування» |
Жовтень |
Грищук Т.Г. |
|
31. |
Година спілкування «Неагресивне наполягання на своєму» |
Листопад |
Грищук Т.Г. |
|
33. |
Година спілкування «Кібербулінг» |
Грудень |
Грищук Т.Г. |
|
34. |
Година спілкування «Я і мої взаємовідносини з оточуючими» |
Січень |
Грищук Т.Г. |
|
35. |
Бесіда «Конфлікт та його наслідки» |
Лютий |
Грищук Т.Г. |
|
36. |
Розвивальне заняття «Я та інші» |
Березень |
Грищук Т.Г. |
|
37. |
Тренінг «Безпечний інтернет» |
Квітень |
Грищук Т.Г. |
|
38. |
Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» |
Травень |
Грищук Т.Г. |
|
Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу |
||||
39. |
Розробка рекомендацій для учнів щодо уникнення булінгу (на сайт школи) |
Вересень |
Філоненко Л.П. |
|
40. |
Батьківський всеобуч «Як припинити цькування дитини у школі та допомогти їй » (на сайт школи) |
Жовтень |
Філоненко Л.П. |
|
41. |
Заняття з елементами тренінгу для учнів на тему «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» для учнів |
Грудень |
Філоненко Л.П. |
|
42. |
Тренінг для вчителів: «Що таке булінг? Профілактика булінгу в учнівському середовищі » |
Січень |
Філоненко Л.П. |
|
43. |
Складання пам’ятки «Безпечне користування мережею Інтернет: поради для дітей» (на сайт школи) |
Лютий |
Філоненко Л.П. |
|
44. |
Заняття з елементами тренінгу |
Березень |
Філоненко Л.П. |
|
Вторинна профілактика |
||||
45. |
Розгляд заяв про випадки булінгу |
За заявою |
ЗДВР |
|
46. |
Сеанси медіації (примирення) та кола порозуміння |
За потребою |
Грищук Т.Г. |